Την επιβολή πρόσθετης χρέωσης στα τερματικά POS καταγγέλλει το Επιμελητήριο Λέσβου, έπειτα από δεκάδες αναφορές επιχειρήσεων από τη Λέσβο και τη Λήμνο, κάνοντας λόγο για ένα «κρυφό χαράτσι» που επιβαρύνει τις επιχειρήσεις χωρίς σαφή ενημέρωση. Για το θέμα έχει ήδη αποσταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας ώστε να διερευνηθεί η έκταση του φαινομένου σε πανελλαδικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, πέρα από τις προβλεπόμενες προμήθειες λειτουργίας των POS και τις χρεώσεις που σχετίζονται με τον κύκλο εργασιών, από τα τέλη του 2025 φαίνεται να έχει προστεθεί νέα μηνιαία επιβάρυνση ύψους περίπου 4 ευρώ ανά συσκευή POS. Όπως ενημερώθηκε το Επιμελητήριο από τραπεζικό ίδρυμα, η συγκεκριμένη χρέωση αφορά «τέλος διασύνδεσης του POS με την ταμειακή μηχανή ή τον πάροχο».
Η διοίκηση του Επιμελητηρίου επισημαίνει ότι το βασικό ζήτημα αφορά την έλλειψη σαφούς και έγκαιρης ενημέρωσης προς τις επιχειρήσεις, καθώς –όπως υποστηρίζεται– η συγκεκριμένη χρέωση δεν προβλέπεται στα σχετικά συμφωνητικά. Παρά το σχετικά μικρό ύψος της μηνιαίας επιβάρυνσης, σημειώνεται ότι σε ετήσια βάση δημιουργείται ένα σημαντικό επιπλέον κόστος, ιδιαίτερα για επιχειρήσεις που ήδη επιβαρύνονται με πολλαπλές τραπεζικές χρεώσεις.
Το Επιμελητήριο τονίζει πως στόχος της παρέμβασής του δεν είναι η αντιπαράθεση με τα τραπεζικά ιδρύματα, αλλά η διασφάλιση διαφάνειας και ξεκάθαρων όρων στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τις τράπεζες.
Παράλληλα, καλεί τις επιχειρήσεις να ελέγχουν προσεκτικά τις χρεώσεις των POS τους και να ενημερώνουν το Επιμελητήριο σε περίπτωση που διαπιστώνουν αντίστοιχες επιβαρύνσεις, ώστε να υπάρξει πληρέστερη καταγραφή του φαινομένου.








