Μια ξεχωριστή εμπειρία γνώσης, φύσης και πολιτισμού έζησαν οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 15ο Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, οι οποίοι πραγματοποίησαν πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα, γνωρίζοντας από κοντά σημαντικά φυσικά τοπία και ιστορικούς χώρους της Μακεδονίας.
Κεντρικός σταθμός της επίσκεψης αποτέλεσε η Λίμνη Κερκίνη, στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποίησαν οι μαθητές σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη δημιουργία και τη σημασία της τεχνητής λίμνης, επισκέφθηκαν εκτροφείο βουβαλιών και πραγματοποίησαν βαρκάδα στον υγροβιότοπο, παρατηρώντας αποδημητικά πουλιά και τα χαρακτηριστικά νούφαρα της περιοχής.
Η εκπαιδευτική εκδρομή περιλάμβανε επίσης επίσκεψη στο Μουσείο Βασιλικών Τάφων των Αιγών, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους τάφους του Φιλίππου και στους αρχαιολογικούς θησαυρούς της μακεδονικής ιστορίας, συνδέοντας βιωματικά τις σχολικές τους γνώσεις με τα ιστορικά ευρήματα.
Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε και η επίσκεψη στο Σπήλαιο Πετραλώνων, όπου οι μαθητές γνώρισαν από κοντά το σπήλαιο στο οποίο εντοπίστηκε το κρανίο του Αρχανθρώπου των Πετραλώνων, ενώ ενημερώθηκαν για τις γεωλογικές και παλαιοντολογικές διεργασίες που διαμορφώνουν το φυσικό περιβάλλον εδώ και εκατομμύρια χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές επισκέφθηκαν ακόμη το Πάρκο Αγίου Νικολάου στη Νάουσα, τους καταρράκτες της Έδεσσας και περιοχές του Θερμαϊκού κόλπου, γνωρίζοντας το φυσικό τοπίο της Μακεδονίας.
Σημαντικός σταθμός ήταν και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες φυσικής και τεχνολογίας, παρακολούθησαν προβολές για τους δεινόσαυρους και τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, ενώ δοκίμασαν και τον προσομοιωτή εικονικής εμπειρίας.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με ιδιαίτερη έμφαση στα αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά την κατασκευή του έργου και εκτίθενται στους σταθμούς.
Η εκδρομή συνδυάστηκε και με μία σημαντική διάκριση για το σχολείο, καθώς το 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης βραβεύτηκε σε πανελλήνιο διαγωνισμό πειραμάτων φυσικής. Η εκπαιδευτικός της ΣΤ’ τάξης Εύη Ρεπάνη παρέλαβε στη Δράμα το βραβείο του σχολείου, ένα σύγχρονο τηλεσκόπιο, το οποίο παρουσιάστηκε στους μαθητές και πλέον εντάσσεται στον εξοπλισμό του σχολείου για μελλοντικές αστροπαρατηρήσεις.






















