Άμεση επανενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταχώρησης στοιχείων για τις αποζημιώσεις κτηνοτρόφων που επλήγησαν από τον αφθώδη πυρετό ζητά η Αντιπεριφέρεια Πρωτογενούς Τομέα με επείγον αίτημα προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στην επιστολή που απευθύνεται προς τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, επισημαίνεται ότι η λειτουργία της πλατφόρμας είχε διακοπεί στις 21 Απριλίου 2026, με αποτέλεσμα να μην έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των στοιχείων για όλους τους δικαιούχους κτηνοτρόφους, των οποίων τα ζώα οδηγήθηκαν σε υποχρεωτική θανάτωση λόγω της νόσου.
Όπως αναφέρεται, μέχρι τη λήξη λειτουργίας της πλατφόρμας είχαν καταχωρηθεί μόνο τα στοιχεία που αφορούσαν το διάστημα από τις 17 έως τα τέλη Μαρτίου, καθώς το διαθέσιμο δεσμευμένο κονδύλι δεν επαρκούσε για την κάλυψη όλων των αιτήσεων αποζημίωσης.
Η Αντιπεριφέρεια υπογραμμίζει ότι έχουν ήδη περάσει είκοσι ημέρες χωρίς να έχει δοθεί νέα δυνατότητα υποβολής στοιχείων, γεγονός που προκαλεί σοβαρές καθυστερήσεις στην καταβολή των αποζημιώσεων προς τους πληγέντες παραγωγούς.
«Ζητάμε τον άμεσο ορισμό ημερομηνίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, προκειμένου να αποζημιωθούν οι πληγέντες κτηνοτρόφοι», τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, ενώ γίνεται λόγος για ανάγκη εξασφάλισης επαρκούς χρηματοδότησης ώστε να καλυφθούν όλοι οι δικαιούχοι.
Η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα, Αναστασία Αντωνέλη, σημειώνει ότι η άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας είναι «καθοριστικής σημασίας» για την οικονομική στήριξη των κτηνοτρόφων που επλήγησαν από τις συνέπειες της ζωονόσου.
Αναλυτικά η επιστολή:
Αξιότιμε Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Ζητάμε τον άμεσο ορισμό ημερομηνίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας καταχωρούνται τα στοιχεία για τις θανατώσεις ζώων λόγω του αφθώδους πυρετού, προκειμένου να αποζημιωθούν οι πληγέντες κτηνοτρόφοι.
Θυμίζουμε ότι η λειτουργία της εν λόγω πλατφόρμας έληξε 21/4/2026, κατά την οποία είχαμε την δυνατότητα να υποβάλουμε τα στοιχεία των θανατωθέντων ζώων και των δικαιούχων αποζημίωσης κτηνοτρόφων για το διάστημα από 17 έως τέλος Μαρτίου, λόγω του ότι δεν επαρκούσε το δεσμευμένο ποσό για την υποβολή όλων των στοιχείων των δικαιούχων.
Έχουν παρέλθει έκτοτε είκοσι μέρες.
Παρακαλούμε για την άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας προκειμένου να υποβάλλουμε τα στοιχεία όλων όσων τα ζώα τους οδηγήθηκαν σε θανάτωση, ούτως ώστε να μην υπάρχει περαιτέρω καθυστέρηση της αποζημίωσης που δικαιούνται οι πληγέντες κτηνοτρόφοι. Θεωρώ περιττό να επισημάνω το ότι είναι καθοριστικής σημασίας η άμεση ενεργοποίηση της πλατφόρμας με επαρκές ποσό, για μια σειρά από ευνόητους και εξαιρετικά επείγοντες λόγους.
Εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής,
Αναστασία Αντωνέλη
Η Αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα








